본문 바로가기

미디어 뉴스 큐레이션/유튜브

유튜브의 골든시대는 끝났다




 

YouTube was founded on the promise of creating a user-generated video platform, but it was something else that helped the site explode in popularity: piracy.

When Google bought YouTube in 2006 for $1.6 billion, the platform had to clean up its massive piracy problems. It was far too easy to watch anything and everything on YouTube, and movie studios, television conglomerates, and record labels were seething. Under Google, YouTube had to change. So YouTube’s executives focused on lifting up the very content its founders designed the platform with in mind: original videos.

The focus on creator culture defined YouTube culture from its earliest days. The platform was a stage for creators who didn’t quite fit into Hollywood’s restrictions. It allowed people like Jenna Marbles; Felix “PewDiePie” Kjellberg; Anthony Padilla, Ian Hecox, and their channel Smosh; and Lilly Singh to thrive. They were each driven to create a form of entertainment that wasn’t happening elsewhere, and their work was incredibly unique: Marbles riffed on stereotypes of women, Kjellberg became notable for his gaming live streams, Smosh did variety sketches, and Singh did impressions of her Indian Canadian family.

“THERE ARE SO MANY PEOPLE THAT ARE WATCHING AND APPRECIATE IT, IT’S REALLY A LOT OF FUN.”
Between 2008 and 2011, the volume of videos uploaded to YouTube jumped from 10 hours every minute to 72 hours a minute. By 2011, YouTube had generated more than 1 trillion views; people were watching over 3 billion hours of video every month, and creators were earning real money via Google AdSense — a lot of money. Jenna Marbles was making more than six figures by late 2011. (In 2018, a select group of creators working within YouTube’s top-tier advertising platform would make more than $1 million a month.)

By 2012, creators like Kjellberg were leaving school or their jobs to focus on YouTube full-time. He told a Swedish news outlet that he was getting more than 2 million views a month, boasting just over 300,000 subscribers. It was a level of attention completely new to him. “I almost feel unworthy,” Kjellberg said at the time. “It’s too much. I was happy even just having this as my job. But now, when there are so many people that are watching and appreciate it, it’s really a lot of fun.” He, perhaps more than anyone else on the platform, demonstrated what success on YouTube could look like.

Between 2011 and 2015, YouTube was a haven for comedians, filmmakers, writers, and performers who were able to make the work they wanted and earn money in the process. It gave birth to an entirely new culture that crossed over into the mainstream: Issa Rae’s Awkward Black Girl series would eventually lead to HBO’s Insecure. Creators like the Rooster Teeth team and Tyler Oakley went on tour to meet fans after generating massive followings online. YouTube had reached mainstream success, but in many ways, it still felt wide open. Anyone could still upload almost anything they wanted without much input from YouTube itself.

 

출처: https://www.theverge.com/2019/4/5/18287318/youtube-logan-paul-pewdiepie-demonetization-adpocalypse-premium-influencers-creators?fbclid=IwAR1jZLhUrtUw2fy-h3oW_bCjxb-URUYylnbr6UiIsGmXS2GKN_6SqdM-u-4

 

The golden age of YouTube is over

The platform was built on the backs of independent creators, but now YouTube is abandoning them for more traditional content.

www.theverge.com